המעגל העוטף הוא מעגל הליבה שמייצג את המהות של הארגון או העסק. המעגל מכיל ארבעה מרכיבים מרכזיים החיוניים להקמה, לצמיחה ולשרידות מיטבית לאורך זמן. ואילו הם:
החזון והזהות באים לענות על השאלה הראשונית ביותר "מה הסיבה להקמת הארגון או החברה", "מה הוא מייצג ואילו ערכים מנחים אותו". זהו בעצם ה"למה" של הארגון או העסק.
השירות או המוצר – שאלת ה"מה" היא מה הארגון או העסק מציע לעולם, לקהל הלקוחות שלו ומה הערך של הצעה זו.
הלקוחות – זהו קהל היעד עבורו החברה הוקמה ועבורו פותח השירות או המוצר. לקהל הזה יש משקל רב בשרידות ובצמיחה ארגונית. הפלח מעלה את השאלה "עבור מי הארגון הזה קיים". כדאי מאוד לאהוב ולכבד את הלקוחות שלכם ולפעול למענם מהלב, הרי בלעדיהם אין קיום לארגון או לעסק.
המשאב האנושי – אילו הם העובדים של הארגון או החברה, על כל הדרגים והתפקידים. במצב המיטבי, שיש לשאוף אליו, אילו הם השותפים למסע. העובדים הם אלה שיוציאו לפועל את כל ההחלטות, שיתנו מענה ללקוחות, שימצאו פתרונות ויביאו יוזמות, שישפיעו על האווירה, יחזיקו את הארגון במשבר ויפרצו איתו את הגבולות הקיימים. הסעיף הזה עונה על השאלה "עם מי הארגון או העסק צועד את הדרך". אחד המסרים המרכזיים שלי הוא שיש לייחס למשאב האנושי חשיבות, שלכל הפחות, זהה לזו שמייחסים ללקוחות. איכות ומחויבות המשאב האנושי, על כל המשתמע מכך, יגדירו את תקרת הזכוכית של הארגון ואת המוניטין שלו. אפשר לייצר סביבת עבודה בה אנשים ירצו לתת מהלב ולאורך זמן את הכישורים שלהם, ובתמורה להנות ממשמעות וסיפוק. זה בכלל "לא בשמיים" אבל כן חשוב וצריך להשקיע בזה.